I vårt studio kan du trene kondisjon, styrke og funksjonell trening.

Kondisjon: Vi har 19 ulike kondisjonsapparater (Technogym).

Styrke: Vi har 7 apparater med vektmagasiner (Technogym), en liten jungle, nedtrekk, benk og knebøystativer samt frivekter.

Funksjonell trening: Vi har god plass til farmers walk, utfall, wallball, muscle ups etc. Vi har redcore, kettlebells og kinesis som kan brukes på ulike måter.

Vi har en egen uttøynings/mage/core avdeling.

Litt om trening:

Kondisjon og utholdenhet

Kondisjonstrening (utholdenhet) har til hensikt å forbedre kroppens evne til å arbeide med relativt høy intensitet. Eksempler på kondisjonstrening kan være: rask gange, jogging, sykling, roing og aerobic. Denne treningstypen er hensiktsmessig for at hverdagslige aktiviteter som å gå opp trapper, løpe, leke osv, blir lettere. En halvtimes kondisjonstrening om dagen er nok for å beholde hverdagskondisjonen. Men for at du skal få bedre utholdenhet kreves en høyere intensitet og varighet.

Vi har et bredt spekter av kondisjonsapparater som tredemøller, ellipsemaskiner, sykler, romaskiner osv. I tillegg har vi gruppetimer som er bygget opp med hensikt å bedre kondisjon for alle nivåer.

Våre treningsveiledere og personlige trenere hjelper deg gjerne i gang med et treningsprogram og viser deg øvelser. Dette er med på å kvalitetssikre din trening, slik at den er trygg og tilpasset dine behov.

Styrketrening med apparater

I vårt studio har vi en variert park med styrketreningsapparater. Fordelen med denne treningsformen er at bevegelsesbanen er styrt slik at en får en trygg og sikker trening. Du kan justere apparatet slik at det passer med høyden din og ønsket vektmotstand. Styrketrening i apparat kan sammen med funksjonell trening være gunstig under opptrening etter skade.

Styrketrening med frie vekter

Er du erfaren med styrketrening vil trening med frivekter gi deg mulighet til å øke variasjonen og effekten av treningen. Ved trening med frivekter styrer du selv bevegelsesbanen og det stilles dermed større krav til balanse og stabilisering. Ved riktig utførelse, er bruk av frivekter gunstig fordi du aktiverer større grad av støttemuskulatur og styrker muskulaturen rundt ledd. Sammenliknet med apparater vil du aktivere større deler av kroppen og få mer funksjonelle øvelser som likner det du gjør i dagliglivet.

Funksjonell trening

På vårt senter har vi et treningsområde for funksjonell trening. Her finner du slynge, kettlebells, balanse-apparater, baller, ribbevegg, forskjellige matter og annet. Ved funksjonell trening brukes egen kroppsvekt som motstand. Denne treningsformen styrker de musklene du bruker mest i dagliglivet og er med på å forebygge skader. Funksjonell trening er også en gunstig treningsform i opptreningsperioder etter skader, da en ved hjelp av utstyret aktivt utfordrer støttemuskulaturen.

Treningsveileder?

Trenings veilederens hovedoppgave er å hjelpe medlemmene i gang med trening på egenhånd og å gi kunnskap i bruk av styrketreningsapparatene og kondisjonsappartene. Du får tilbud om ulike standarprogram. Dersom du har særskilte behov i forhold til trening eller trenger en person som motiverer deg og «pusher» deg, anbefaler vi Personlig Trener.

På en treningsveiledning får du:

  • Omvisning og introduksjon til trening på egenhånd i styrke og kondisjonsavdeling.
  • Gjennomgang av et utvalg av øvelser som er standarisert i forhold til et ordinært ønske om å komme i form.
  • Treningsprogram.
  • Nytt treningsprogram dersom du har trent på samme program i 8 uker eller mer.

En treningsveiledning varer rundt 30 minutt.

Ta kontakt med resepsjonen for å booke tid.