Raft Trening

Ass Attack

30 minutter «rumpe» trening. Her tar vi for oss «big booty» og jobber til det kjennes. Vi jobber stående med utfall og på matte, med og uten vekter. Timen er lett å følge og du vil garantert merke resultater etter noen ganger. (Timen inngår i serie med Six Pack Attack).

Body Attack

Kondisjonstrening etter musikk. Timen inneholder tradisjonell aerobic og nyere former for trening med spensthopp og styrke med egen kroppsvekt. Timen er etter fast koreografi. Program og musikk blir endret hver 3.måned. Drivende time som passer for alle som liker fart og tydelige øvelser.

Body Pump

Styrketrening etter musikk med vektstang og løse vekte. Du kan regulere belastningen etter behov. Du får bra fordeling av styrketreningen for de ulike muskelgruppene. Timen er etter fast koreografi. Program og musikk blir endret hver 3.måned. Veldig populær time som passer for alle.

Bootcamp limited august – september oktober Nyhet!

Bootcamp er en av Raft sine ute timer. Vi rigger til med utstyr som dekk, tauer, kanner, kettlebells etc og jobber i intervaller. Strukturen på timen varierer. Noen ganger mer utstyr og andre ganger mindre utstyr. Lengden på intervallene varierer også. Vi er ute og vi trener tøft. Vi er sammen og har det utrolig gøy sosialt. Vi jobber individuelt og timen passer derfor uansett nivå.

360 BW

I 360 BodyWorks jobber vi hele kroppen. Timen er lett å følge og du trenger ikke tenke på tunge vekter og masse utstyr. Vi jobber kun med egen kroppsvekt og tar for oss det meste. Litt kondisjon, litt styrke og masse god veiledning. Timen erstatter tidligere «Stram opp og Raft shape up»

360 intro: Nyhet!

Vi tilbyr nå timen hvor vi kutter musikken og tar for oss de viktigste områdene for kontakt med muskler og bevegelse når du skal begynne å trene. Rygg, mage og hofter er selve utgangspunktene for trening. Teori og praktiske øvelser er forent i en fast gruppetime. En god time for deg som er nybegynner eller trenger teknisk veiledning og gjennomgang av bevegelsesmønster.

Chakra Yoga NYHET!!

Chakra Yoga er en form for yoga der det brukes klassiske yogastillinger og pusteøvelser for å oppnå optimal energistrøm i kroppen. Gjør man denne yogaformen regelmessig kan man oppleve at man får mer indre ro, får en smidigere kropp og en foryngelse av kroppens funksjoner. De klassiske yogastillingene blir utført hvor pusten følger bevegelsen og stillingene holdes gjerne i 9 pust om gangen. Mer oksygen til kroppens celler betyr mer energi, samtidig som jevn dyp pust leder til et roligere nervesystem og mindre stressoppsamling i kroppen. Pusten blir vårt viktigste verktøy når vi jobber med kroppen og sinnet – både i timen på matten, men også ute i livet.

Vi starter på et grunnleggende nivå og bygger på utover semesteret for å sikre oss riktig utførelse av stillingene og ingen skader, derfor passer denne timen for alle. Modifikasjoner kan gjøres ved hjelp av blokker eller belter.

HiiT burn Nyhet!

Hiit er høy intensitets intervall trening. Ingen koreografi, bare styrke og kondisjonsøvelser. Lengden på intervallene og øvelsene vil variere fra gang til gang. Timen er en fusjon mellom Bootcamp og Mayhem timene. Øvelsene kan tilpasses alle. Effektiv time for max forbrenning.

Pilates Stand & Move

Pilates er en treningsform som ble utviklet for ballettdansere. Dette har vi tatt med oss inn i timen og blandet inn stående øvelser fra ballettens 1. og 2. posisjon. Timen avsluttes med tradisjonelle pilatesøvelser på matte. Her får du jobbet med kroppsholdning og dypereliggende muskulatur. En time som er aktuell både som supplering til annen trening og en flott time å begynne med.

Raft Energy

Energisk time hvor kondisjon og styrke kombineres. Oppvarming med enkle trinn på step og deretter styrke- og kondisjonsøvelser til fengende musikk. Her bruker du hele kroppen og man kjenner pulsen gjennom hele timen.

Raft Mayhem 1 og 2 KURS

Vi setter opp kurs fortløpende. Mayhem 2 forutsetter gjennomført Mayhem 1.

Raft Mayhem er en time som er inspirert av Crossfit trening. Vi fokuserer på trening med egen kroppsvekt, høy intensitet og god teknikk. En treninsøkt består av forskjellige øvelser som er satt sammen. Selve økten varer mellom 15-30 minutter. Timen er satt opp som kurs over 5 ganger. Påmelding gjøres i resepsjonen.

Se oppslag for informasjon om dato.

 Raft Runners

Vi tar deg med ut og du blir med i en fast joggegruppe «Raft Runners». I vinter starter vi med innendørs og utendørs annen hver tirsdag. Vi møter ute i naturparken i «Myrå»sommerstid og alle kan i utgangspunktet bli med da det blir tilpasset intervalltrening med innslag av styrkeøvelser for joggere. Vinterstid løper vi inne på møller. Møteplass legges på FB kvelden før.

Raft Step 30

Kondisjonstrening på step med enkel koreografi. Veldig god trening.

Ryggtime

Øvelser for en sunn rygg. Passer for deg som vil forebygge/holde ryggen i «sjakk».

Seniortimer

På våre senior timer vektlegger vi trygg og god trening kombinert med trivsel og sosialt samvær. Etter trening kan du sette deg ned og nyte en kopp kaffe.

Senior sirkel Nyhet!

Seniorsirkel foregår i styrketrenings avdelingen. Vi tilbyr felles oppvarming før vi jobber på styrkeapparatene med veiledning.

Senior spinn Nyhet!

Senior spinn er som en ordinær spinn time med noe lavere intensitet og musikk og er tilrettelagt for en voksen gruppe. Timen inneholder oppvarming, en hoveddel og nedtrapping.

Senior styrke Nyhet!

Senior styrke foregår i sal 1. Vi tilbyr en lett styrketrenings time kombinert med balanseøvelser. Begge viktige faktorer for livskvaliteten.

Senior 60+ En time for deg over 60. Timen foregår i sal 1 og er kombinasjon av funksjonell styrketrening, balanse og bevegelighet. Vi trener mot sosiale aktiviteter som fjellturer (Rennesøyhodnet) og f.eks roing/padling til sommeren. 

«Velkommen til en god treningsøkt og sosialt samvær»

Six Pack Attack

30 min rå magetrening. Vi jobber «mot all fornuft» og kjører magemuskulaturen til fullstendig utmattelse. Vi jobber stående og på matte, med vekter og uten vekter. Timen er lett å følge og du vil garantert merke resultater etter noen ganger.

Step Intervall

Kondisjon og styrketrening i intervaller etter aktiv hvile prinsippet. Timen har trinnkombinasjoner på step, styrketrening med vekter, og funksjonelle øvelser som utfordrer balanse. Avsluttes med styrke for mage og uttøyning.

Tabata

Tøff intervalltrening i sal med kombinasjon av kondisjon og styrke. Vi bruker egen kroppsvekt i tillegg til f.eks. vekter, step, m.m. Tabata intervall er 20 sekunder trening med høy intensitet og 10 sekunder pause, repetert 8 ganger, i totalt 4 minutter, før man bytter til ny øvelse. Tabata har holdt seg i popularitet lenge både på Raft og i «fitness» verden for øvrig.

Zumba+basic steps Nyhet!

Zumba er basert på dansetrening etter latinamerikansk musikk. Vi tilbyr i høst en blanding av ordinære Zumba timer og timer hvor vi deler opp med 30 minutters grundig gjennomgang av trinnenes oppbygging (basic-steps) og 30 minutter med ordinær Zumba time. I basic-steps delen går vi gjennom trinn som Salsa, Merengue etc. Med dette kan du virkelig lære trinnene og få mye bedre treningseffekt og mestringsfølelse i selve timen!

Vi legger ut kvelden før på FB hvilken time som settes opp.

Pilates/Pilates med ball

45 minutter med noe man kan kalle basistrening – noe alle burde legge inn i treningsprogrammet. Stabilitets- og styrketrening av kjernemuskulatur; primært mage og rygg. Timen er lagt opp med trening på ball og/eller bare matteøvelser. Her er det ingen kondisjonstrening, kun rolige kontrollerte øvelser som tar tak i dyptliggende muskulatur.

Power 60:

Basert på enkle styrkeøvelser satt sammen to og to. Vi kjører 10 repetisjoner per øvelse og 3 runder. Dette gjør det enklere å følge og lettere å justere motstanden (ikke regulert av takten i musikken). Vi bruker stang, frivekter, kroppsvekt og tyngre vekter.

SPINN:

Gruppetime på sykkel. Flott måte trene kondisjon. Timen er på 45 eller 60 minutter.

SPINN – Early Bird Spinn:

45 minutters spinning før jobb og eller dagens gjøremål. For et privilegium! Vi kjører en god spinntime og avslutter økten med å servere frokost bestående av ulike typer musli, Biola, kaffe og frukt. Sosialt og alt inkludert!

Early bird spinn limited 24.08-28.09

Vi har fått noen ønsker om morgen spinn også på torsdager. Vi setter derfor opp en prøve periode med  morgen spinn torsdager i august/september. Så her er det bare å møte opp!!

SPINN – Intervall: NYHET!

En effektiv time hvor vi jobber i faste intervaller på jobb/hvile. Krydret med god gammel musikk – ispedd noen innslag av nymotens toner. Her kan du virkelig få svette.