Raft Trening

Body Attack

Kondisjonstrening etter musikk. Timen inneholder tradisjonell aerobic og nyere former for trening med spensthopp og styrke med egen kroppsvekt. Timen er etter fast koreografi. Program og musikk blir endret hver 3.måned. Drivende time som passer for alle som liker fart og tydelige øvelser.

Body Pump

Styrketrening etter musikk med vektstang og løse vekte. Du kan regulere belastningen etter behov. Du får bra fordeling av styrketreningen for de ulike muskelgruppene. Timen er etter fast koreografi. Program og musikk blir endret hver 3.måned. Veldig populær time som passer for alle.

Bootcamp limited 

Bootcamp er en av Raft sine ute timer. Vi rigger til med utstyr som dekk, tauer, kanner, kettlebells etc og jobber i intervaller. Strukturen på timen varierer. Noen ganger mer utstyr og andre ganger mindre utstyr. Lengden på intervallene varierer også. Vi er ute og vi trener tøft. Vi er sammen og har det utrolig gøy sosialt. Vi jobber individuelt og timen passer derfor uansett nivå.

360 BW

I 360 BodyWorks jobber vi hele kroppen. Timen er lett å følge og du trenger ikke tenke på tunge vekter og masse utstyr. Vi jobber kun med egen kroppsvekt og tar for oss det meste. Litt kondisjon, litt styrke og masse god veiledning. Timen erstatter tidligere «Stram opp og Raft shape up»

Chakra Yoga

Chakra Yoga er en form for yoga der det brukes klassiske yogastillinger og pusteøvelser for å oppnå optimal energistrøm i kroppen. Gjør man denne yogaformen regelmessig kan man oppleve at man får mer indre ro, får en smidigere kropp og en foryngelse av kroppens funksjoner. De klassiske yogastillingene blir utført hvor pusten følger bevegelsen og stillingene holdes gjerne i 9 pust om gangen. Mer oksygen til kroppens celler betyr mer energi, samtidig som jevn dyp pust leder til et roligere nervesystem og mindre stressoppsamling i kroppen. Pusten blir vårt viktigste verktøy når vi jobber med kroppen og sinnet – både i timen på matten, men også ute i livet.

Vi starter på et grunnleggende nivå og bygger på utover semesteret for å sikre oss riktig utførelse av stillingene og ingen skader, derfor passer denne timen for alle. Modifikasjoner kan gjøres ved hjelp av blokker eller belter.

Pilates/Pilates med ball

45 minutter med noe man kan kalle basistrening – noe alle burde legge inn i treningsprogrammet. Stabilitets- og styrketrening av kjernemuskulatur; primært mage og rygg. Timen er lagt opp med trening på ball og/eller bare matteøvelser. Her er det ingen kondisjonstrening, kun rolige kontrollerte øvelser som tar tak i dyptliggende muskulatur.

Power 60:

Basert på enkle styrkeøvelser satt sammen to og to. Vi kjører 10 repetisjoner per øvelse og 3 runder. Dette gjør det enklere å følge og lettere å justere motstanden (ikke regulert av takten i musikken). Vi bruker stang, frivekter, kroppsvekt og tyngre vekter.

Raft Energy

Energisk time hvor kondisjon og styrke kombineres. Oppvarming med enkle trinn på step og deretter styrke- og kondisjonsøvelser til fengende musikk. Her bruker du hele kroppen og man kjenner pulsen gjennom hele timen.

Raft MRL

En treningsøkt som baserer seg på trening av mage, rumpe og lår. Timen starter med en litt utvidet oppvarming med enkle aerobicøvelser. Deretter jobber vi med ulike styrkeøvelser for mage, rumpe og lår med håndvekter og uten. Vi legger vekt på å får en god uttøyning på slutten. Du vil ha utbytte av timen enten du er nybegynner eller har trent en stund.

Raft Runners

Vi tar deg med ut og du blir med i en fast joggegruppe «Raft Runners». I vinter starter vi med innendørs og utendørs annen hver tirsdag. Vi møter ute i naturparken i «Myrå»sommerstid og alle kan i utgangspunktet bli med da det blir tilpasset intervalltrening med innslag av styrkeøvelser for joggere. Vinterstid løper vi inne på møller. Møteplass legges på FB kvelden før.

Raft Step

Kondisjonstrening på step med enkel koreografi. Veldig god trening.

Raft step 2

Kondisjonstime på step som i utganspuktet er for alle, men med litt mer avansert koreografi så en fordel å ha trent noe step fra før.

Raft Styrke

Styrkeøvelser med fokus på armer/overkroppen. Vi bruker manualer.

Ryggtime

Øvelser for en sunn rygg. Passer for deg som vil forebygge/holde ryggen i «sjakk».

Seniortimer

På våre senior timer vektlegger vi trygg og god trening kombinert med trivsel og sosialt samvær. Etter trening kan du sette deg ned og nyte en kopp kaffe.

Senior sirkel

Seniorsirkel foregår styrketrenings avdelingen. Vi tilbyr veiledning og innføring i teknikk på styrkeapparatene.

Senior spinn 

Senior spinn er som en ordinær spinn time med noe lavere intensitet og musikk og er tilrettelagt for en voksen gruppe. Timen inneholder oppvarming, en hoveddel og nedtrapping.

Senior styrke

Senior styrke foregår i sal 1. Vi tilbyr en lett styrketrenings time kombinert med balanseøvelser. Begge viktige faktorer for livskvaliteten.

Senior 60+

En time for deg over 60. Timen foregår i sal 1 og er kombinasjon av funksjonell styrketrening, balanse og bevegelighet. Vi trener mot sosiale aktiviteter som fjellturer (Rennesøyhodnet) og f.eks roing/padling til sommeren. 

Velkommen til en god treningsøkt og sosialt samvær med kaffe etterpå 🙂

Tabata

Tøff intervalltrening i sal med kombinasjon av kondisjon og styrke. Vi bruker egen kroppsvekt i tillegg til f.eks. vekter, step, m.m. Tabata intervall er 20 sekunder trening med høy intensitet og 10 sekunder pause, repetert 8 ganger, i totalt 4 minutter, før man bytter til ny øvelse. Tabata har holdt seg i popularitet lenge både på Raft og i «fitness» verden for øvrig.

Spinn

Gruppetime på sykkel. Flott måte trene kondisjon. Timen er på 45 eller 60 minutter.

Spinn – Early Bird Spinn

45 minutters spinning før jobb og eller dagens gjøremål. For et privilegium! Vi kjører en god spinntime og avslutter økten med å servere frokost bestående av ulike typer musli, Biola, kaffe og frukt. Sosialt og alt inkludert!

Spinn – Intervall

En effektiv time hvor vi jobber i faste intervaller på jobb/hvile. Krydret med god gammel musikk – ispedd noen innslag av nymotens toner. Her kan du virkelig få svette.

 Bosu

Vi bruker bosu ball i stedet for step. Enkle trinn som alle kan følge med på, en god kondisjons økt.

Yogalates

En god blanding av yoga og pilates.